Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl

.: Portal Informacyjny o technologiach dostępu do internetu :.
Przewodowe:
  • Modem Analogowy
  • ISDN
  • Systemy DSL
  • ADSL
  • PLC
  • HFC

  • Bezprzewodowe:
  • Satelitarne
  • WI-FI
  • GPRS
  • EDGE
  • UMTS
  • HSDPA
  • HSCSD
  • WAP
  • WiMAX

  • Linki:
  • CHIP
  • PC WORLD
  • ENTER
  • NetWorld
  • Portal IDG
  • TP SA
  • Licznik:


    Linia cyfrowa ISDN


    Wymagania:

  • komputer PC spełniający wymagania producenta karty ISDN
  • cyfrowa linia telefoniczna ISDN z wykupionym odpowiednim abonamentem
  • cyfrowa karta ISDN
  • Integrated Services Digital Network


    ISDN - sieć cyfrowa z integracją usług to sieć telefoniczna o dużej szybkości transmisji oferująca wiele różnorodnych usług. Sieć ta tworzona jest przy wykorzystaniu istniejącej infrastruktury ale tylko w tych rejonach, gdzie pracują cyfrowe centrale telefoniczne wykorzystujące sygnalizację SS7.

    Dzięki łączom ISDN można stworzyć medium dostępowe do Internetu i sieci LAN. Sieć ISDN jest również niezastąpionym narzędziem stosowanym przy transmisji obrazów, dźwięku o wysokiej jakości oraz przy zdalnej pracy z aplikacjami standardowo pracującymi w sieci LAN.

    Pojedynczy terminal uzyskuje dostęp do sieci poprzez BRI (Basic Rate Interface), czyli dostęp podstawowy ISDN. BRI to trzy kanały cyfrowe: 2B+D. Kanały B służą do transmisji informacji użytkownika (2x64kbit/s), kanał D natomiast jest kanałem sygnalizacyjnym (16kbit/s), przez który terminal komunikuje się z siecią ISDN. Jedno łącze BRI umożliwia równoczesne zestawienie dwóch połączeń telefonicznych (2x64kbit/s) lub zestawienie połączenia dwukanałowego o przepływności 128kbit/s (np. wideotelefon).

    Do sieci ISDN mogą być włączane następujące terminale:

  • telefony ISDN, - komputery PC (z kartami ISDN),
  • wideotelefony,
  • telefax G4,
  • inne urządzenia cyfrowe (routery, bridge itp.),
  • urządzenia analogowe włączane za pośrednictwem adapterów (TA).
  • W sieci ISDN realizowane są następujące

    usługi bazowe trybu łączowego:


    • 64 kb/s nieograniczone

    Tryb ten zapewnia przezroczysty transfer bitowy informacji oraz zachowanie informacji synchronizacyjnej związanej z kodowaniem próbek sygnału mowy. Informacje użytkownika transmitowane są kanałem B, sygnalizacja kanałem D. Kategoria ta może być wyko-rzystywana do różnych celów, dla przykładu:

  • do transmisji mowy,
  • do transmisji sygnałów akustycznych w pasmie 3.1kHz (transmisja danych za pomocą modemów),
  • strumieni informacji multipleksowanych przez użytkownika,
  • kodowo przezroczystego dostępu X.25 do pakietowych sieci publicznych
    • 64 kb/s dla transferu mowy

    Tryb ten służy do transferu mowy. Dopuszcza się zatem stosowanie metod optymalizacji transmisji analogowej (kodowania i kompensacji echa). W związku z tym faktem tryb ten nie gwarantuje zachowania integralności na poziomie bitowym (nie nadaje się do transmisji modemowej).

    • 64 kb/s dla sygnałów 3.1 kHz Audio

    Tryb ten odpowiada istniejącym usługom publicznej sieci telefonicznej. Można go wykorzystywać do transmisji sygnałów mowy oraz danych za pomocą modemu i telefaksu grupy 1,2,3.

    Podstawowe teleusługi:

    • Telefonia

    Zapewnia użytkownikom możliwość rozmowy (dwukierunkowej trans-misji sygnałów mowy)

    • Teleteks

    Umożliwia abonentom wymienianie korespondencji w formie dokumentów zawierających stosownie kodowane informacje (format Teleteks), na zasadzie automatycznego transferu z pamięci do pamięci poprzez sieć ISDN. Usługa Teleteks może być realizowana w oparciu o usługi bazowe trybu łączowego lub pakietowego.

    • Telefax 4 oraz Telefax 2/3

    Umożliwia abonentom wymienianie korespondencji w formie dokumentów zawierających informacje typu facsimile, automatycznie poprzez sieć ISDN. Usługa Telefax 4 może być realizowana w oparciu o usługi bazowe trybu łączowego lub pakietowego. Pożądana jest możliwość współpracy terminali Telefax 4 (dołączonymi do sieci ISDN) z terminalami Telefax 3 (dołączonymi do sieci telefonicznej lub do ISDN)

    • Tryb mieszany

    Umożliwia kombinowaną komunikację tekstową (Teleteks) i facsimile (Telefax 4) do przesyłania dokumentów zawierających przemieszane informacje tekstowe i nieruchome obrazy

    • Videotex

    Usługa ta w ISDN jest rozszerzeniem istniejącej usługi Videotex o funkcje odzyskiwania informacji i funkcje "skrzynki pocztowej" dla informacji tekstowej (alfanumerycznej) i graficznej

    Sieć ISDN oferuje następujące usługi

    dodatkowe:

    • Prezentacja numeru abonenta wywołującego (CLIP)

    Usługa oferowana jest stronie wywoływanej w celu uzyskania informacji o numerze abonenta wywołującego. Abonent wywoływany otrzymuje w chwili zestawienia połączenia pełny numer katalogowy abonenta, wystarczający do nawiązania połączenia w drugą stronę. Numer abonenta wywołującego nie jest przekazywany abonentowi wywoływanemu, gdy abonent wywołujący korzysta z usługi CLIR.

    • Blokada prezentacji numeru abonenta wywołującego (CLIR)

    Usługa pozwalająca abonentowi na zabronienie podawania jego pełnego numeru katalogowego stronie, z którą nawiązuje on połączenie. Usługa może być aktywna dla wszystkich nawiązywanych połączeń (usługa uaktywniana w centrali), lub wywoływana z terminala zgodnie z żądaniem abonenta.

    • Prezentacja numeru abonenta wywołanego (COLP)

    Usługa oferowana jest stronie nawiązującej połączenie dla uzyskania informacji o numerze abonenta, z którym zostało zrealizowane połączenie. Numer osiągnięty nie jest przekazywany gdy abonent, z którym zostało nawiązane połączenie korzysta z usługi COLR.

    • Blokada prezentacji numeru abonenta wywołanego (COLR)

    Usługa pozwalająca abonentowi na zabronienie podawania jego pełnego numeru katalogowego stronie, która nawiązuje z nim połączenie.

    • Wielokrotny numer abonenta (MSN)

    Usługa pozwalająca na zastosowanie więcej niż jednego numeru na tym samym łączu fizycznym. Usługę tą stosuje się w celu rozróżniania terminali dołączonych do jednego zakończenia sieciowego (NT1). Dzięki tej usłudze istnieje możliwość zdefiniowania oddzielnych zestawów usług dla poszczególnych terminali.

    • Zawieszenie aktualnego połączenia:

    Usługa mająca na celu przeniesienie terminala do innego gniazdka w ramach tego samego dostępu podstawowego, a następnie przywrócenie połączenia z tego samego terminala; zmienienia jednego terminala na inny terminal dołączony do innego gniazdka w ramach tego samego dostępu podstawowego, a następnie przywrócenie z niego połączenia; zastąpienia terminala przez inny, dołączony do tego samego gniazdka i przywrócenie z niego połączenia; przywrócenia połączenia w terminie późniejszym z tego samego terminala.

    • Sygnalizacja abonent-abonent (UUS)

    Usługa pozwalająca dwóm abonentom ISDN na wzajemną wymianę krótkich informacji (w postaci ciągu znaków) podczas zestawiania lub rozłączania połączenia. Odebranie informacji nie wymaga podejmo-wania żadnych akcji ze strony abonenta wywoływanego, gdyż informacja jest zapamiętywana przez terminal. Maksymalna długość przesyłanych informacji wynosi 128 bajtów.

    • Połączenie oczekujące (CW)

    Dzięki usłudze CW abonent prowadzący rozmowę telefoniczną, do którego kierowane jest kolejne wywołanie, może otrzymać informację o nowym wywołaniu. Wówczas abonent ten może wybrać jedną z następujących opcji:

  • zignorować wywołanie oczekujące (abonent wywołujący otrzyma sygnał oczekiwania);
  • odrzucić wywołanie oczekujące (abonent wywołujący otrzyma sygnał zajętości);
  • przyjąć wywołanie oczekujące i zakończyć połączenie dotychczasowe;
  • przyjąć wywołanie oczekujące i zawiesić połączenie dotychczasowe.
    • Połączenie zawieszone (CH)

    Usługa pozwalająca na zawieszanie dotychczasowego połączenia i ponowne jego uaktywnianie. Abonent może równocześnie zawiesić kilka połączeń i to niezależnie od tego czy jest stroną wywołującą czy wywoływaną.

    • Poadresowanie (Subaddressing)

    Usługa umożliwiająca odróżnienie terminali podłączonych do jednego zakończenia sieciowego poprzez subadress dołączony do numeru abonenta. Subadress może być również wykorzystywany do przesyłania podczas zestawiania połączenia dodatkowych informacji, których długość nie przekracza 20 bajtów.

    • Informacja o opłacie (AOC)

    Usługa pozwalająca abonentowi na kontrolę należności za aktualnie zestawione połączenie, zarówno w trakcie jego trwania, jak i po jego zakończeniu.

    • Blokada połączeń wychodzących (OCB)

    Usługa umożliwiająca zablokowanie realizacji niektórych połączeń wychodzących z danego aparatu, np. połączeń międzymiastowych lub połączeń międzynarodowych.

    • Sygnalizacja między użytkownikamiUUS1 (User to User Signalling 1)

    Usługa pozwala na wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych do innych abonentów ISDN. Wiadomość jest prezentowana na wyświetlaczu aparatu odbiorcy bez potrzeby odbierania połączenia.

    • Identyfikacja połączeń złośliwych (MCID - Malicious Call Identification)

    Usługa umożliwia zarejestrowanie numerów abonentów wywoływanego i wywołującego oraz daty i godziny połączenia. Połączenia złośliwe, uciążliwe lub zawierające groźby mogą być rejestrowane podczas trwania rozmowy lub w ciągu 20 sekund po jej zakończeniu przez uaktywnienie tej usługi za pomocą terminala ISDN. Dane zarejestro-wane przez TP S.A. z wykorzystaniem usługi dodatkowej MCID pozostają do dyspozycji TP S.A., która udostępnia je organom państwa wykonującym zadania na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego w zakresie i na warunkach określonych we właściwych aktach prawnych.

    • Bezwarunkowe przekierowanie wywołań - CFU (Call Forwarding Unconditional)

    Usługa umożliwia natychmiastowe przekierowanie wywołań na inny, dowolnie wybrany numer, podany podczas aktywacji usługi.

    • Przekierowanie wywołań przy zajętości - CFB (Call Forwarding Busy)

    Usługa polega na przekierowaniu połączeń przychodzących na inny numer, jeżeli nasza linia jest zajęta. Np. jeżeli rozmawiamy przez telefon, a ktoś w tym czasie do nas zadzwoni, jego połączenie zostanie skierowane na numer podany przy aktywacji usługi.

    • Przekierowanie wywołań przy braku odpowiedzi - CFNR (Call Forwarding No Reply)

    Usługa polega na przekierowaniu połączeń przychodzących na inny numer, jeżeli abonent wywoływany nie zgłasza się.

    Bramki SMS | Pogoda | Kontakt
    Copyright © 2006-2007 Portal Informacyjny